sunnuntai 13. huhtikuuta 2014

Perro funtsailee



Moro kaikille! Olen Perro 1,5 v ja pääsin vihdoinkin ääneen. Tässä vietän viikonloppuaamua mamin sängyssä. En saa nukkua sängyssä, mutta vapaa-aamuina kuuntelen korva tarkkana, milloin porukka virkoaa ja sitten pomppaan petiin. Kauaa en siellä pysty olemaan, kun tulee hiki.

Olen aika tarkka jätkä ja haluan olla kaikessa mukana. Jopa autossa vaikka spykään siellä joka helkutin kerran vaikka minulle ei edes anneta aamupalaa autoilupäivinä. En pidä autoilusta, mutta pidän siitä, että ulkoinen toimintaympäristö muuttuu uusiin asioihin stimuloiden. Harmi vain, että yrjö maistuu hela tiden suussa.

Minua yritetään kouluttaa tavoille, mutta täytyy sanoa, että porukka on vähän lepsua. Voisi kyllä rehellisesti sanoen pitää tiukempiakin sulkeisia. Olen hokannut ajat sitten, mihin tähdätään tännepaikkaistuseuraaodotamaahan-komennoilla. Aina ei vain jaksa vaan on kiva pistää ranttaliksi. Mutta välillä sitten säälistä tottelen kuin partiopoika. Ihan vaan siksi, ettei porukka masentuisi ison villakoiran omistajina. Ne kun valitsi minut siksi, kun kirjallisuudessa kehuttiin yhdeksi fiksuimmista koiraroduista.

 Porukka ravaa alvariinsa metsissä ja onhan sinne lähdettävä. Tässä muistelen, miten uimaan mentiinkään, kun on talven aikana hieman unohtunut.



Toisessa kuvassa minua savustetaan taas kerran jossain laavulla. Ällöttää, kun flexi sidotaan puuhun kiinni ja siinä sitten kökötät. Ja haistelet ihania riistan hajuja pystymättä säntäämään kuusikkoon. Välillä ovat erehtyneet päästämää  ja minä poika olin aika pitkään omilla teilläni. Kuulin kyllä huudot, mutta motivaatioristiriita ratkesi ketunjälkien hyväksi.


Muille oli eväät, mutta minulle ei. Se jäi tästä päällimmäisenä mieleen.

Emäntä yrittää lisätä elävää kuvaa minusta tähän loppuun, mutta ei näy onnistuvan. Se on todella säälittävä kaikessa tietotekniikkaan liittyvässä. Videossa olin toiseksi mieluisimman puuhani parissa. Se on sellaista aika koiramaista juttua. Mieluisinta puuhaani en vielä haluaisikaan paljastaa, sillä se on aika outoa. Kukaan kavereistani ei harrasta sitä. Minä vain. Mutta palaan asiaan heti, kun emännyys oppii lisää automaattista tietojenkäsittelyä. Moro siihen asti! Jaahas se video löytyykin sieltä ylälaidasta ja tuplana vielä. Eikä mitään tolkkua. Yrittäkää kestää. Niin minäkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti